hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| جداسازی آب شرب از آب خام در ۱۷۰ هکتار از فضای سبز کرج

البرز| جداسازی آب شرب از آب خام در ۱۷۰ هکتار از فضای سبز کرج

از سال ۸۶ تاکنون در مجموع بالغ‌بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام در فضای سبز شهر کرج به اجرا درآمده است. 

پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: ازدیاد جمعیت در شهرها نیاز به افزایش پوشش فضای سبز در عرصه‌های شهری را بسیار مهم کرده است و از سویی دیگر تأمین آب این دسته از فضاها و اجرای الگوی مصرف آب در آبیاری فضای سبز از دغدغه‌های مدیریت شهری است. این مسئول استفاده از روش‌های نوین آبیاری را گامی مؤثر در بهبود کیفیت فضای سبز و افزایش بهره‌وری از منابع آبی دانسته و افزود: برای حفظ و توسعه فضای سبز سطح شهر کرج و حاشیه پیرامونی و تأمین آب پایدار از سال ۸۶ پروژه تفکیک ساماندهی آب شرب از فضای سبز کلید خورده و در مجموع تاکنون بالغ‌بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام به اجرا درآمدهاست.

او کاهش میزان بارندگی در چند سال گذشته و رشد مصرف آب در شهرها را عامل مهمی جهت هر چه سریع‌تر اجرا کردن توسعه شبکه انتقال و توزیع آب خام فضای سبز دانسته و یادآور شد: در سال جاری باهدف تأمین آب خام جنگل‌کاری‌های پیرامون شهر و حذف آب شرب از عرصه‌های فضای سبز داخل شهر، نسبت به اجرای خطوط انتقال آب در جنگل‌کاری باغستان و بلوار باغستان در منطقه ۶، بلوار ارم، امیرکبیر و الغدیر در منطقه ۳، بوستان جهان‌نما در منطقه ۱۰ و ... به متراژ بیش از ۱۳۰۰۰ متر با لوله‌های پلی‌اتیلن ۲۰۰، ۱۶۰، ۱۲۵ و ۱۱۰ میلی‌متر اقدام شده و این فعالیت‌ها در نهایت منجر به تأمین آب خام حدود ۱۷۰ هکتار از فضای سبز سطح شهر و حاشیه پیرامونی و حذف آب شرب از این عرصه‌ها شده است.

بضاعتی پور محدودیت در تأمین منابع آبی را یکی از مشکلات توسعه فضای سبز دانسته و افزود: حدود ۳/۲ از شهرهای کشور در مناطق خشک و نیمه‌خشک قرار دارند که تأمین منابع آبی جدید ازجمله پارامترهایی است که در طراحی سامانه انتقال و توزیع آب خام و آبیاری فضای سبز باید در نظر گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، ایجاد سامانه‌های آب‌رسانی و آبیاری فضای سبز را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر خط انتقال آب بلوار باهنر از بلوار باغستان تا بلوار گلدشت با لوله پلی‌اتیلن ۱۶۰ میلی‌متر به طول سه هزار و ۱۰۰ متر باهدف تأمین آب خام بخشی از عرصه‌های فضای سبز منطقه ۶ در حال انجام است که امیدواریم با مطالعات انجام‌شده و اقدامات اجرایی بتوان سیستم انتقال آب خام جهت آب‌رسانی فضای سبز در شهر کرج را افزایش داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد